Garantie
Conditiile de garantie sunt in conformitate cu O.G. 21/1992, Legea 296/2004 si O.G. 174/2008, OUG 140/2021. La solicitarea garantiei este necesara prezentarea produsului defect cu elementele de identificare intacte (numar serial), impreuna cu accesoriile aferente, factura fiscala si certificatul de garantie. In cazul in care produsele ajung neinsotite de aceste documente, produsele pot fi returnate solicitantului/expeditorului fara a i se solutiona garantia.
Solutionarea garantiei se face in maxim 15 zile calendaristice.
Garanţia legala de conformitate:
Se refera la protectia juridica a consumatorului rezultata prin efectul legii în raport cu lipsa de conformitate, reprezentand obligatia legală a vanzatorului faţa de consumator ca, fara solicitarea unor costuri suplimentare sa aduca produsul la conformitate, incluzand restituirea pretului platit de consumator, repararea sau inlocuirea produsului, daca acesta nu corespunde cu specificatiile pe care el s-a angajat ca le vinde sau în publicitatea aferenta.
Raspunderea vanzatorului privind garantia legala de conformitate, potrivit prevederilor art. 9 alin. 1 din OUG 140/2021, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului. Pentru produsele a caror durata medie de utilizare este mai mica de 2 ani, acest termen se va reduce la durata medie de utilizare.
Produsele cu durata medie de utilizare mai mica sunt:
Acumulatorii pentru telefoane mobile, laptop si smartwatch - 1 an
Acumulatori scule si unelte - 1 an
Acumulatori aspiratoare - 1 an
Tabletele grafice - 1 an
Smartwatch-urile - 1 an
Produsele Apple - 1 an
Imprimantele foto - 1 an
Garantia de conformitate si durata medie de utilizare este de 12 luni pentru persoanele juridice si alti profesionisti (persoane fizice autorizate, liber-profesionisti, etc.).
Garantia comerciala:
Asa cum este definita de Art.2 alin.12 din OUG 140/2021, este garanţie comercială – „orice angajament din partea garantului faţă de consumator, prevăzut în certificatul de garanţie sau în publicitatea disponibilă în momentul sau înaintea încheierii contractului, în plus faţă de obligaţiile legale care îi revin vânzătorului referitoare la garanţia de conformitate, de a rambursa preţul plătit sau de a înlocui, a repara sau a întreţine bunurile în orice mod, în cazul în care acestea nu corespund specificaţiilor sau oricărei alte cerinţe care nu este legată de conformitate.” Se adreseaza consumatorilor si poate fi diferita pentru diverse loturi de produse in functie de existenta sau nu a unor promotii si este oferita de producator, distribuitor sau vanzator in conditiile specificate în declaratiile referitoare la garantie si în publicitatea aferenta fiecarui produs.
Pentru a beneficia de garantia comerciala consumatorul are in sarcina sa detina documentele ( factura, bon si certificat de garantie) din care sa reiasa clar datele de identificare ale produsului si durata clara a garantiei comerciale oferite, in caz contrar se pierde dreptul la aceasta garantie.
CONDITIILE ACORDARII GARANTIEI
• Clientul trebuie sa prezinte certificatul de garantie completat corect, cu data achizitiei , stampilat si semnat impreuna cu factura sau bonul fiscal.
• Descrierea detaliata a defectului produsului.
• Datele dvs de contact: nume, prenume, telefon,mail, pentru a putea fi informat despre stadiul reparatiei.
Nu fac obiectul garantiei produsele care prezinta defecte fizice precum:
- lovituri, crapaturi, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc.,
- etichete sau sigilii de garantie deteriorate, indepartate sau modificate,
- produsele utilizate in conditii neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta, utilizarea produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor chimice, software parolat etc.),
- setari si instalari incorecte,
- surse defecte, prize fara impamantare,
- patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor,
- interventia mecanica sau plastica asupra produselor,
- conectarea sau deconectarea anumitelor componente in timpul functionarii echipamentelor,
- virusari, rescrieri gresite de BIOS sau BIOS parolat etc.
- precum si produsele la a caror instalare s-au folosit incorect programele de instalare sau au fost utilizate alte drivere ori programe decat cele originale.
In cazul in care solicitarea de acordare a garantiei este nejustificata (produs functional, produsele care nu respecta termenii si conditiile de acordare a garantiei), solicitantul va achita taxele de transport tur-retur pentru produse si eventuale costuri de diagnosticare (stabilite de unitatea de service).
Operatiunile de service efectuate in perioada de garantie vor fi mentionate pe documente separate. Aceste documente devin partea integranta din Certificatul de Garantie. Perioada de garantie se prelungeste cu intervalul in care produsele s-au aflat in service.
Produsele insotite de certificatul de garantie emis de producator beneficiaza de garantie in retelele de service autorizate ale acestora metionate pe certificat. Aceste produse se pot prezentata direct la centrele de service mentionate pe certificat. La predarea produsului in service veti avea nevoie de certificatul de garantie in original si factura de achizitie. Certificatul de garantie este predat clientului in original, iar pierderea lui poate atrage dupa sine si pierderea garantiei.
Produsele cu certificat de garantie emis de RDC Electro-IT SRL se trimit in cutia originala impreuna cu toate accesoriile, documentele de achizitie si certificatul de garantie, prin curierat rapid, la adresa sediului nostru, fara ramburs:
RDC ELECTRO-IT SRL
0727278161
Str. Cap. Gheorghe Ion nr. 9, Bl.102, sc.1, et.3, ap.22, Sector 4, Bucuresti
Va rugam sa includeti si o nota in care sa specificati defectul reclamat.
RDC ELECTRO-IT S.R.L. nu acorda servicii post garantie.